![]() |
Nu har jag ätit så där mycket igen.
En stekt saganaki En gigantisk bifftekia Bröd och olivolja kaffe massor med vin och öl. blurp |
En grekisk delikatessost gjord på getmjölk och vegetabilisk löpe... och pannbiff med oliver. Japp, jag fick googla på det där. :skamsen:
|
Jag utgår förstås från att ni just ätit det ni beskriver. Alltså.. mröffan svullar kl 3 på natten, och Sven Hedin äter delikatessost och pannbiff till frukost.
Jag har inte ätit nånting än, dåligt av mig. Men nu går jag ut i fikarummet och tar mig en cappucino.. med mycket socker. |
Öhhh...alltså...nja.. Jo men visst, jag har ätit det där. Absolut! Det var jättegott. :yes:
|
Jag var just i fikarummet och stoppade i mig automatkaffe och en skiva sötlimpa med eldorado kaviarmix :)
|
Jag har just ätit en macka med kycklingsallad och druckit ungefär samma sorts kaffe som Östen. :)
|
Jag hittade överbliven tårta här på jobbet och satte i mig. Den har stått framme och torkat ihop sen igår. Den var jätteäcklig. :)
|
Lunchdags, det blir:
Broccoli med skinka och ost, gratinerad i ugnen. |
Citat:
|
En burk Findus ravioli blev det till lunch idag :)
|
Ärtsoppa, som sig bör.
|
Sallad blev det för mig...
|
2 kokta ägg till lunch, varken särskilt gott eller roligt men mättande.
|
Hemlagad fiskgratäng på skädda, musslor och räkor. Det blev matlådor för en hel vecka.
|
Findus jultallrik, det var extrapris på dom när jag var och handlade i förra veckan. Jag köpte en hel kasse :)
|
Jag letar efter något att göra med ett halvt kilo nötfärs. Förmodligen blir det någon slags färsbiff, med fetaost och hackade soltorkade tomater.
Eller med getost kanske? Samt fransk senap och kapris? Grönpeppar? Spiskummin och kanel ā la nordafrika? |
I dag stekte jag blodpudding bacon och serverade det med vitkålslingon.
Själv påstod jag att jag redan ätit men senare ska jag äta några mackor med kräftost och dricka the. |
Citat:
|
Ungarna fick pastagratäng med bacon, lök och ost.
Själv åt jag en hamburgare med ägg, ost och sallad, har ett par kilo till att knäcka men jag tror fortfarande på beach 2009. :) |
Citat:
Ungefär så där såg han ut... som bacon. Eller ugnspannkaka. Ja, mera som ugnspannkaka. |
Jag åt nyss en Semla :heart:
|
Lunch idag blev en lättstekt laxskiva med spenat och remoladsås.
Det var gott. :) |
Bruna bönor och mamma scans köttbullar :)
|
En räkbaguett, kakor med chokladgrejor i och lite likörkonfekt.
|
I dag har jag ätit på Max så nu tror jag inte att jag ska äta något mer i dag.
Men gott var det. |
NU åt jag det som jag tänkte laga igår men jag inte kunde för jag hade inga ägg;
ca 700 g nötfärs 180 gr grekisk feta halv burk soltorkade tomater en riven minibagett, torr halv tärnad paprika 1-2 lökar, finhackade rosmarin persilja svartpeppar salt 1 dl grädde 3 ägg Spä på med vatten för att få rätt konsistens Mixa ihop fetan med de soltorkade tomaterna, gaffla sedan i resten. Ge stekyta i en rejäl järnpanna på hög värme, lyft över i ugnsfast form och färdiggrädda på ca 175 grader i ugn. Häll av skyn och red med grädde/mjölk/creme fraiche och rosmarin, soja, paprikapulver, salt och peppar etc. Så det så. |
Citat:
Prova med stekta morötter (grovt rivna) med balsamvinäger till laxfile. Supermumsigt! |
Igår åt jag Petto Pollo. Lite oklart vad alla godsaker var som fanns på tallriken. Något som var väldigt gott var en genomskinlig, tjock balsamvinäger (trodde vi).
Nu ska jag äta havregrynsgröt. Tjing. |
Citat:
Ska prova de stekta morötterna. Till middag igår åt jag lammfärsbiffar, nu äter jag en tunn knäckemacka med ost, dricker kaffe och Berocca till. |
Nu har jag ätit en italiensk buffé med massor av gottis! Avslutades med en pannacotta.
Nu har jag svullat färdigt för den här gången. Nästa svulllande blir 24/2, fettisdagen. |
Åt sushi till lunch. :heart:
Till middag blir det lammstek med massor av vitlök, den står i ugnen och sprider en underbar doft i hela huset. :yes: |
|
I dag har det kokats palt och ätits palt så nu lider jag av den berömda paltkoman.
|
Jag åt stekt palt i måndags till lunch.
Idag serverade jag en gammal goding nämligen Flygande Jakob den var okej som min äldste och kräsna son beskrev den. |
Jag har ätit en medelmåttig pasta-buffé och sen så åt jag prinsess-tårta. Tre eller fyra bitar.
|
Jag öppnade en påse ostbågar i går så den skulle vara ätbar i dag men efter palt vill man inte äta alls.
Alltså kommer ostbågarna att vara ännu godare i morgon. Åh vad det ska bli gott. |
Du är så huslig och... förutseende. :)
|
åååhhhh...smask...:feedme:
|
Har du också lagt ostbågar på mogning? :w00t:
|
Tandoorikryddad kyckling med basmatiris
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson