![]() |
Nu fick jag inspiration till vad jag ska käka senare på stan :) Tack selma!
|
En massa småplock med turkiskt och svenskt ursprung. Till det champagne och det hela avslutades med en jättegod bröllopstårta.
Det får räknas som dagens middag. |
Pettsa mä bajanersä-sås*
* Pizza med bearnaise-sås |
Jag ska strax äta vegetarisk lasagne.
|
Jag åt hembakt pizza, botten bakade jag på dinkelmjöl, då kan jag inbilla mig att den var lite nyttig i allafall. God var den men det är all mat jag lagar. :D
|
Jag; kokade mandelpotäter och mosade de med salt, peppar, timjan, smör och lite lime. Till det rörde jag ihop en majonnäs, ägg, lime och chiliröra. Rätten toppades med varmrökt lax.
|
Citat:
|
Citat:
|
Nu skall jag gå och hämta japansk mat.
Gyoza + sushi... Mums..:veryhappy: |
Jag har ätit på BurgerKing eftersom vårat internet har varit jätteavvikande idag. Det blev en dubbel Wopper och två hamburgare.
|
Citat:
Hur mycket energi är det i den portionen. Var det läsk och pommes till? Extra dressing? |
Jag dreglar när jag läser tråden. Nu är jag utelåst från köket för jag inte har en sån cool bricka att öppna med, som folk som bor här får :(
Har hittills ätit två mackor med brieost och skinka, och en tallrik müsli med yoghurt. Två kaffe, en latte och några klunkar energidryck. Sen så har jag ju tränat också :crybaby: Mata mig! Mata mig! *fågelläten* |
Citat:
Men visst var det läsk och pommes till. Extra dessing i form av en förpackning Hot Cheese var det också. |
Jag har rådjursfärs som jag måste göra något av idag men jag har idétorka, någon som har nåt förslag? Det ska helst vara rätt enkelt för jag är rätt låg idag. :(
|
Rådjursfärs.
Det har jag aldrig tillagat. Skulle nog behöva konsultera kokboken för att undersöka hur den uppför sig. Äh...nu orkar inte jag tänka på rådjursfärs. Den här frågan är som gjort för mattanten Elbastardo. Hon är säkert bra på rådjur också. |
Citat:
|
Min middag bestod av en MAX, kommer inte ihåg vad den heter men burgaren med vit dressing. Lökringar och en cola zero. Sonen ringde och ville äta skräpmat och mamma offrade sig. Han åt den andra vanliga MAX-burgaren med rosa dressing, pommes, fanta och avslutade men en sån där fritterad banan-efterrätt.
|
Citat:
|
Nu har jag ätit en wopper till. :proud:
|
Hahahaha...
jag mumsar på lite chips nu...:popcorn: Esterellas dillchips (lightvarianten). Lightchipsen är Skiiiitgoda, även grillkryddningen är helt finemang. Knapriga och fina. |
Jag gjorde mkt goda pannbiffar med gräddsås och potatis till. Jag drack björnbärsdryck till ...... MUMS :heart:
|
Citat:
Maxburgaren är väl den med vit dressing. Den med rosa dressing är Max originalburgare. Jag gråter för cheeseburgaren som de gjort om, från begynnelsereceptet. Förr var det ost, gurkmajonäs och lök på Max Ostburgare. Hur gott som helst. Nu får man åka till Frasses för att få det, eller muta ngn Sibylla...:cry: |
Mroeff om du av någon anledning någon gång befinner dig i Boden rekomenderar jag dig att besöka Rönnbäcks Gatukök. När du kommer fram till disken beställer du en ostburgare då får du den ultimata ostburgaren. På Rönnbäcks gör dom sin egna gurkmajonäs.
|
Citat:
Ska man till Boden är det givetvis MAX man ska besöka (i första hand). :yes: |
Ugnsstekta megaköttbullar i vitvinssky med rostade tomater och vitlök + stekt potatis + paprikahoumous
|
Nyligen hade jag en fruktstund.
Honungsmelon och passionsfrukt. Tycker inte det var så bra kombination. Finns det några förslag på ngt spännande man kan göra med passionsfrukt? |
Citat:
|
Citat:
|
Röding romsås och pressad potatis åt vi i dag.
|
Mums...:drool:
|
Jo det var inte ogott alls.
|
Jag ska servera en falukorvsgryta med vit fiberpasta och sallad till middag idag.
|
Jag väntar på att sambon ska ropa att lasagnen (han tillagar och som sprider väldoft i hela huset) är klar
:feedme: <---- Selma |
Gårdagens mackor och thaimat.
|
Bönsallad med toppad med riven kyckling*
*naturligtvis har jag tagit tillvara och frusit in kycklingfonden i isbitspåsar :) |
Citat:
Här har jag precis fått i mig lite frukost; lättfil med müsli samt en knäckemacka med ost och gurka. Stor mugg te till. |
Citat:
Har ätit toast från en ToastMaster till frukost. Ost och kalkon. Och ett glas apelsinjuice till. Nu dricker jag kaffe. Lyx! |
Citat:
|
Idag har jag ätit finn crisp med mögelost. Annars har jag inte ätit någonting.
Igår åt jag moussaka, rätt meningslös rätt om man frågar mig. Det lagar jag aldrig igen. |
Jag åt lite bulgur med en rådjursfärsbiff till lunch. Bulgur är verkligen helt smaklöst men det ska ju vara nyttigt och jag måste ju äta sånt nu när jag ska skriva upp allt jag äter i en vecka. :D
(Nä, jag fuskar inte alls!) |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson