Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Äta, dricka och träna (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Billiga varumärken: artikelrecensioner (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1134)

skumrask 2009-03-03 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 39389)
Den affären har annars ett rätt dåligt sortiment av lågprismärken. Var där igår och handlade, hittade inga konserver från Euroshopper alls...fick köpa dyra Knorr istället.

Kan så vara, däremot håller de en generellt låg prisnivå på det ordinarie sortimentet.

Igår köpte jag dock euroshoppers brieost för 8-10 spänn i samma affär, den smakade helt okej tillsammans med sådant där "hjul" med pepparsalami.

Hur är mozarellan, någon som vet? Den kostade också 7-8 spänn.

Euroshoppers oliver är inget vidare, dessutom tycker jag deras rökta skinka är äcklig.

Östen 2009-03-03 19:09

Euroshoppers fårost i olivolja har jag testat, den smakade just ingenting. Kommer inte ihåg vad den kostade.

Kickan 2009-03-03 21:30

Nu har jag shoppat upp mig på Euroshopperprodukter. Dambindor (8:90), roll-on (6:90), flytande handtvål (11 spänn?), vittvättmedel (14:90?).

Bindorna får jag vänta med till det börjar blöda, men då skall jag testa dem till den bokstavliga bristningsgränsen. Det jag börjar med är roll-onen. Det blir en tuff test, för jag har mkt kraftiga utsöndringar :proud:

Östen 2009-03-03 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 39401)
Nu har jag shoppat upp mig på Euroshopperprodukter. Dambindor (8:90), roll-on (6:90), flytande handtvål (11 spänn?), vittvättmedel (14:90?).

Bindorna får jag vänta med till det börjar blöda, men då skall jag testa dem till den bokstavliga bristningsgränsen. Det jag börjar med är roll-onen. Det blir en tuff test, för jag har mkt kraftiga utsöndringar :proud:

Ser fram emot en recension av bindorna. Jag och min sambo var och handlade häromdagen och jag föreslog att hon skulle testa Euroshoppers variant men hon skulle prompt ha någon sort som kostade det tredubbla med motiveringen "Jag köper alltid den"

Euroshoppers juice för sju kronor litern smakar förresten skit :)

Östen 2009-03-03 23:55

Har just ätit kvällsmat: fil med Brüggen corn flakes och x-tra äpplemos. Högsta poäng!

Milbona fil från Lidl är förresten prima, krämig och lika god som Arlas men en krona billigare. Betyg 5/5 för den :)

Kickan 2009-03-04 07:25

Toa- och hushållspapper, finns det bra lågprisprodukter där tro? Generellt får man ju vad man betalar för, där. Vill inte ha luddande sprött elände.

Gullan 2009-03-04 07:39

Gah! Vilken läskig tråd. Har i princip aldrig hittat något som är bra av de riktiga lågprismärkena. Dessutom har vi just gått över till Sju gårdars mjölk. Närproducerad kravmjölk. Någon krona dyrare än Arlamjölk och säkert flera kronor dyrare än tysk mjölk. http://www.sjugardar.se/ Mycket god säger kännarna och jag brukar klappa en del av dessa kor.

Kickan 2009-03-04 08:01

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 39427)
Har i princip aldrig hittat något som är bra av de riktiga lågprismärkena.

Du är ju denna tråd en guldgruva för dig. :)

Det du sparar på att betala sex spänn för en roll-on kan du lägga på kravproducerade råvaror.
(råvaror är ju aldrig lågrisartiklar, advancen finns på processade produkter)

Östen 2009-03-04 10:12

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 39426)
Toa- och hushållspapper, finns det bra lågprisprodukter där tro? Generellt får man ju vad man betalar för, där. Vill inte ha luddande sprött elände.

X-tra är bra, rätt lent och mjukt men jag tror inte att det är så många varv på en rulle, tycker att dom tar slut väldigt fort. kostar runt 20 kr/kg.

Annars så brukar jag för det mesta ta hem toapapper från jobbet och på så sätt spara några kronor extra.

Kickan 2009-03-04 11:21

Kan du ta hem lite åt oss också? :unsure:

Förresten, var har du rullarna när du går ut ur byggnaden? Under jackan? I byxan?
(jag frågar av ren nyfikenhet, naturligtvis.....)

Östen 2009-03-04 11:45

Jag lägger dom i en plastpåse som jag även den tagit på jobbet, jag brukar se till att vara den sista som lämnar byggnaden :)

Vet inte om det är en sort som skulle falla dig i smaken, strävt men väldigt drygt.

Kickan 2009-03-04 11:50

*stalking i Gbg*....

nu behöver jag bara leta efter ensamma män som kommer ut ur byggnader sent på eftermiddagarna, bärande en stor plastpåse. Ev bajsnödigt utseende.

I'm on to you...:devil:

Ulvena 2009-03-04 12:28

Eldorado Bacon brukar jag köpa, den är god minns inte vad den kostar nu men man kan köpa 3-pack.

Östen 2009-03-04 23:39

Åt just en burk x-tra makrill i tomatsås till kvällsmat, mycket delikat!

Mröff 2009-03-04 23:49

Själv knaprade jag just i mig en skiva Coop Knäckebröd. Mycket fint.
12 kronor för ett stort paket.

I tvättmaskinen bubblar det fantastiska x-tra tvättmedel color...15.90 paketet. Tar bort alla fläckar och luktar diskret traditionellt tvättmedligt.

Miriam 2009-03-04 23:56

Jag köpte tre flaskor med Spar diskmedel på DollarStore det är ganska odrygt och luktar rakvatten.
Men disken blir ren och man får tre flaskor för 20 kr så det är trots allt ett fynd.

Östen 2009-03-04 23:57

Jag får inte köpa lågpristvättmedel för min sambo, hon ska alltid ha via eller någon annan sort som kostar en smärre förmögenhet.

Mröff 2009-03-05 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 39496)
Jag får inte köpa lågpristvättmedel för min sambo, hon ska alltid ha via eller någon annan sort som kostar en smärre förmögenhet.

Köp hem ett x-tra och smygtvätta en gång. Det luktar traditionellt tvåligt.
Och aldrig att det är en endaste fläck kvar.
Jag är djupt imponerad.

fan, jag saknar dollarstore...::(

sås på slipsen 2009-03-05 00:09

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 39498)
Köp hem ett x-tra och smygtvätta en gång. Det luktar traditionellt tvåligt.
Och aldrig att det är en endaste fläck kvar.
Jag är djupt imponerad.

fan, jag saknar dollarstore...::(

X-tra? Är inte det Coops märke?
Vad är Dollarstore?

Mröff 2009-03-05 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 39499)
X-tra? Är inte det Coops märke?
Vad är Dollarstore?

Ja, det är Coops lågprismärke. Riktigt fina grejer, tom kaffet fungerar. 16.90 för 500 gram. jag har testat stora delar av deras sortiment under min sjukskrivningsperiod.

Dollarstore är egentligen Miriams specialitet. jag har varit där en gång och var lyrisk efteråt. en lågpriskedja som finns åtminstone i de norra delarna av landet.

Sven Hedin 2009-03-05 00:17

Dollarstore är guds gåva till mänskligheten och för många en, som jag ser det, fullgod kompensation för att det så här års är mörkt dygnet runt. Som ÖB ungefär fast mycket mycket bättre.

sås på slipsen 2009-03-05 00:27

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 39501)
Dollarstore är guds gåva till mänskligheten och för många en, som jag ser det, fullgod kompensation för att det så här års är mörkt dygnet runt. Som ÖB ungefär fast mycket mycket bättre.

Aaamehvaff! Finns det inte någon sådan i 08-området? :mad:

sås på slipsen 2009-03-05 00:28

Nähäpp!

http://dollarstore.se/se/7679.vara_butiker.html

:mad:

Mröff 2009-03-05 00:35

Mäh...Söderhamn eller Bollnäs är inte så långt bort...:whoco5:

sås på slipsen 2009-03-05 00:36

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 39504)
Mäh...Söderhamn eller Bollnäs är inte så långt bort...:whoco5:

:D

Kickan 2009-03-05 08:33

*noterar* Eldorade bacon, Coop x-tra tvättmedel

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 39492)
Själv knaprade jag just i mig en skiva Coop Knäckebröd. Mycket fint.

Du menar x-tra? "Coop" är väl Coops normalprismärke, rätt dyrt men bra kvalitet.

skumrask 2009-03-05 17:58

Tycker eldorado bacon bara innehåller en massa fett som smälter bort i pannan, dessutom är bacon ändå såpass billigt att det inte finns någon större anledning att köpa lågprisvarianter. Likaså mjölk, typ klöver eller milbona. Bästa mjölken här i västsverige finns iofs på willys, där har de falköpings mejerier och jag tror att den är någon krona billigare jämfört med andra kedjor.

Christer 2009-03-05 19:34

Varför lade Galne Gunnar ner och blev H&M? Denna fantastiska butik med det trevliga namnet... :rolleyes:

skumrask 2009-03-05 19:56

Eller Gunnars livs på kungsportsavenyen? Någon minns detta fantastiska ställe, och någon som minns revbensspjällen!!? Vansinnigt goda!

Vi vallfärdade dit när jag var liten, en gång fastnade jag vid leksakerna och kom bort från mamma, de fick ropa ut mitt namn i högtalaren. Mamma kom till sist, så där lagom besvärad och högröd i ansiktet.

Östen 2009-03-05 22:42

När jag var liten brukade vi handla i den affär som numera heter ICA focus.

Saga hette den på den tiden och var man riktigt snäll så fick man besöka leksaksaffären som låg mittemot efter matshoppingen :)

skumrask 2009-03-06 00:09

Det fick aldrig jag. Moderskärleken hade förlänge sen dragit in mig i bilen vid det laget.

Pomperipossa 2009-03-06 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 39547)
Varför lade Galne Gunnar ner och blev H&M? Denna fantastiska butik med det trevliga namnet... :rolleyes:

Galne Gunnar var verkligen en pärla. Men jag tror att det var H&M som ägde butikerna redan då, minns att de alltid sålde H&M-kläder som var kvar sedan förra säsongen.

Jag kan rekommendera Eldorados sköljmedel, 750 ml kostar mellan 7:90-9:90 beroende på butik. Finns i ett flertal lockande dofter och är ett gott alternativ till de dyrare varianterna.

Kickan 2009-03-06 13:47

Nu har jag gjort långtidstest på Euroshopper roll-on, a 6:90:

Den höll i 2.5 dygn. Sedan kom alltihop på en gång, det var liksom "uppdämnt". Och det luktade tyvärr inget vidare. :(

Mröff 2009-03-06 18:52

Inlägg raderade. Tråden bör handla om ett adekvat användande av lågpris-deodorant, och inte uppmaning att använda den på icke godkänt sätt enligt produktspec. /frk

sås på slipsen 2009-03-07 01:54

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 39631)
Nu har jag gjort långtidstest på Euroshopper roll-on, a 6:90:

Den höll i 2.5 dygn. Sedan kom alltihop på en gång, det var liksom "uppdämnt". Och det luktade tyvärr inget vidare. :(

Pja, då klarar du dig torr och trygg mellan varannandagsduscharna jue :yes:

Kickan 2009-03-07 20:21

Det är min strategi, ja. Så sparar jag massor av varmvatten och därmed elkostnad.

Jag har blivit uppmuntrad av lågprisdiskussionerna. Idag handlade jag på Coop Forum, och jagade runt efter xtra-grejer. Här vill jag iofs varna för våtservetterna (dvs rövservetterna) till barn och andra som har svårt att torka rent därbak: de luktar gräsligt, värre än om skiten fick sitta kvar.

Jag ville ha flytande tvättmedel men det finns inte i Coop-xtra-sortimentet. Och sköljmedlet var i jätteförpackning. Så jag köpte de vanliga Coopgrejerna, verkade ok i pris de med.

Östen 2009-03-07 20:26

Jag var också på coop idag, köpte bl.a. en burk x-tra ravioli som jag har tänkt äta till lunch på måndag. Jag återkommer med en recension av den :)

Jag var även inne på att köpa en påse x-tra chips men min sambo propsade på estrella så dom får jag testa en annan gång.

Östen 2009-03-08 20:50

Till middag idag: ugnsbakad falukorv, till detta använde jag följande:

Eldorado falukorv 15,90:-
Eldorado goudaost 59 kr/kg
Euroshopper senap 6,90/500 gram

Ketchupen var från Felix och så dyr att jag inte vågade tänka på vad den kostade, men det hela blev väldigt delikat :)

Gömde förresten att jag använde Lindahls smör, fyra kronor billigare än Arlas :)

Mröff 2009-03-08 21:59

Jag har en burk x-tra Ravioli i mitt skafferi som jag kollar drägglande på varje gång jag öppnar skåpet. Den skall avnjutas vid ngt väldigt speciellt tillfälle. Kostnad 9.90. En superb ravioli på burk, som räcker till två måltider.

X-tra chips är helt ok. Bra smak, men dock lite tunna så det går inte direkt att säga att alla chips i påsen är intakta.
När det gäller Chips dissar jag x-tra då jag enbart käkar low fat-chips från Estrella med Sourcream/onion-smak.

Östen 2009-03-08 22:04

Skaffa ett sånt där mjukt plastlock till den som man försluter hund och kattmatsburkar med så att den inte förlorar arom och smak :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson