Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Övrigt (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Fick ingen skattesänkning den här lönen (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1056)

selma 2009-01-31 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 36334)
Tja, Selma kanske. 328 kr i månaden tycker jag verkar lite knapert.

Om man tjänar 25 000 i månaden så är skattesänkningen 328 kr per mån. Allt enligt DN iaf. Jag har faktiskt inte kollat om det stämmer, utan litar helt frankt på den artikeln.
Jag anser mig inte vara lågt betald om man jämför med många andra men enligt skumrasks mått mätt så är jag ju verkligen det.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=861605

Att du fick 1500 i skattesänkning tror jag helt enkelt inte på men om det känns gött för dig att tro att vi tror det so be it

skumrask 2009-01-31 23:35

Haha! Det är fan i mig dagsens sanning!:D

Fast jag har inte jättemycket emot att vara kurator, det är ju så jag vinner dem över på min sida.

Och jag är ju en fin kille, egenkligen!

Citat:

Ursprungligen postat av selma (Inlägg 36359)
Att du fick 1500 i skattesänkning tror jag helt enkelt inte på men om det känns gött för dig att tro att vi tror det so be it

Du får väl tro vad fan du vill dumkärring

Mröff 2009-01-31 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av Miriam (Inlägg 36358)
Är det bara sex du är ute efter så se till att få till med någon betydligt yngre.
Dom är oftast inte ute efter något annat heller.

Med någon i din egen ålder eller äldre kan man lika gärna åka på att vara kurator en hel natt.

Nänä...jag tycker de yngre brukar vara mer på. Riktigt fina romantiska varelser.

De är inte lika cyniska och desillusionerade som oss äldre.

selma 2009-01-31 23:39

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 36360)

Du får väl tro vad fan du vill dumkärring

Kalla mig inte dumkärring din jävla nät mytoman

skumrask 2009-01-31 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av selma (Inlägg 36362)
Kalla mig inte dumkärring din jävla nät mytoman

Du får nog gå hem och fila lite på sarkasmerna, som det är nu är du nog inte riktigt vuxen uppdraget.

Många som känt sig kallade..
Du har det inte i dig helt enkelt.

selma 2009-01-31 23:46

Va fan är det för fel på dig?

Jag har varken försökt eller kommer försöka mig på att strö sarkasmer över dig. Och jag tävlar inte ens om att vara vinnare i denna diskussion, jag störde mig på att du kallar mig dumkärring. Va fan vet du om det?

Östen 2009-01-31 23:49

egenkligen? släkt med Anton Glanzelius månne? :lol:

skumrask 2009-02-01 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av selma (Inlägg 36369)
Va fan är det för fel på dig?

Jag har varken försökt eller kommer försöka mig på att strö sarkasmer över dig. Och jag tävlar inte ens om att vara vinnare i denna diskussion, jag störde mig på att du kallar mig dumkärring. Va fan vet du om det?

Tyst med dig nu. Ingen vill veta var du köpt din tröja.

Citat:

Ursprungligen postat av Östen
egenkligen? släkt med Anton Glanzelius månne? :lol:

Men Östen, inte kan du väl ha missat den?:peka:

Kickan 2009-02-01 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 36381)
Tyst med dig nu. Ingen vill veta var du köpt din tröja.

Jo, jag. Och resten av forumet.

Ulvena 2009-02-01 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 36402)
Jo, jag. Och resten av forumet.

:yes:

Däremot är jag rätt ointresserad av andras enormt höga löner.

Sven Hedin 2009-02-01 21:58

Vad jag tycker lär väl knappast någon behöva fundera på. Förresten så vet jag fortfarande inte hur mycket sänkning eller höjning det blev. Jag var på våran löneavdelning för att få reda på det, men det var bara en massa luddigheter. Förmodligen så blir jag väl blåst på konfekten men får tillbaks en jävla massa sen när man får sånt.

Ulvena 2009-02-01 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 36409)
Vad jag tycker lär väl knappast någon behöva fundera på.

Du vill också veta var Selma köpt sin tröja? :unsure:

Precis som jag, själv fick jag ingen skattesänkning alls vilket sannolikt beror på att jag inte tjänar några pengar utan mest petar navelludd, skriver på forum, tar hand om barn och man, städar, tvättar och sånt där kul som är oavlönat men hade jag jobbat så hade naturligtvis skattesänkningen varit minst 1500:-, jag går inte ur sängen för mindre än 1000:- i tímmen jag.

:D

Christer 2009-02-01 22:07

Jag jobbar naturligtvis bara svart, så jag fick ingen skattesänkning alls. Diskriminerande, tycker jag. :whistle:

Sven Hedin 2009-02-01 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 36414)
Du vill också veta var Selma köpt sin tröja? :unsure:

Precis som jag, själv fick jag ingen skattesänkning alls vilket sannolikt beror på att jag inte tjänar några pengar utan mest petar navelludd, skriver på forum, tar hand om barn och man, städar, tvättar och sånt där kul som är oavlönat men hade jag jobbat så hade naturligtvis skattesänkningen varit minst 1500:-, jag går inte ur sängen för mindre än 1000:- i tímmen jag.

:D

Självklart!

Om jag fick bestämma så hade jag inte klivit i sängen för mindre än tusen spänn. :)

Mröff 2009-02-01 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 36423)
Självklart!

Om jag fick bestämma så hade jag inte klivit i sängen för mindre än tusen spänn. :)

:lol:

Ulvena 2009-02-01 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 36423)
Självklart!

För att kliva i sängen tar jag 1500:- :yes:

Kickan 2009-02-01 22:14

On the serious side:
Det har stått olika skatteeffekter i olika tidningar. Dessutom är det beroende på vilken kolumn man skattar i, och vilken skattesats ens kommun har. Och naturligtvis: om man skattar enligt tabell, eller är egen företagare. (då kan ens inkomst se väldigt hög ut på pappret men vara rätt liten i verkligheten)

Sven Hedin 2009-02-01 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 36426)
För att kliva i sängen tar jag 1500:- :yes:

Du har nog bättre grundförutsättningar än mig. :)

Kickan 2009-02-01 22:27

Ingen har nånsin betalat mig för att kliva ur sängen, däremot har åtskilliga sagt "gå och lägg dig". :unsure:

Ulvena 2009-02-01 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 36435)
Ingen har nånsin betalat mig för att kliva ur sängen, däremot har åtskilliga sagt "gå och lägg dig". :unsure:

Det är okej, fick du 1500:- då? :unsure:
Det är det minsta man kan begära, de flesta betalar mer för att jag ska lägga mig och vara tyst faktiskt. :D

selma 2009-02-01 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 36435)

:lol:

Samma här

skumrask 2009-02-02 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 36429)
On the serious side:
Det har stått olika skatteeffekter i olika tidningar. Dessutom är det beroende på vilken kolumn man skattar i, och vilken skattesats ens kommun har. Och naturligtvis: om man skattar enligt tabell, eller är egen företagare. (då kan ens inkomst se väldigt hög ut på pappret men vara rätt liten i verkligheten)

Så är det. Eller så kan det se helt olika ut, från månad till månad.

Egentligen skulle jag väl skryta om hur mycket jag BETALAR i skatt, då skulle ni tacka mig era socialfall!!

skumrask 2009-02-02 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 36479)
Så är det. Eller så kan det se helt olika ut, från månad till månad.

Egentligen skulle jag väl skryta om hur mycket jag BETALAR i skatt, då skulle ni tacka mig era socialfall!!

Edit: Fast helt seriöst var det knappast det det handlade om, kan det provocera så mycket att jag i förbigående berättar att jag fått 1500 mer pga skattesänkningen och dessutom helt On topic så vet jag inte vad man kan skriva här..

CodeMAN 2009-02-02 13:29

Hur kan du prata om sociala fall när folk gnäller över hur lite/mycket skattesänkning man fick? Vad vet du om socialens beskattning?

Mröff 2009-02-02 21:42

Socialfall får fan ingen skattesänkning....orättvist. :mad:

Torsten 2009-02-03 05:35

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 36513)
Socialfall får fan ingen skattesänkning....orättvist. :mad:

Betalar dom ens skatt? Däremot är skitsumman pensionärerna får ett hån. Efter att bostadsbidraget sänks får dom väl ca 20kr i månaden.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson