![]() |
Citat:
Jag anser mig inte vara lågt betald om man jämför med många andra men enligt skumrasks mått mätt så är jag ju verkligen det. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=861605 Att du fick 1500 i skattesänkning tror jag helt enkelt inte på men om det känns gött för dig att tro att vi tror det so be it |
Haha! Det är fan i mig dagsens sanning!:D
Fast jag har inte jättemycket emot att vara kurator, det är ju så jag vinner dem över på min sida. Och jag är ju en fin kille, egenkligen! Citat:
|
Citat:
De är inte lika cyniska och desillusionerade som oss äldre. |
Citat:
|
Citat:
Många som känt sig kallade.. Du har det inte i dig helt enkelt. |
Va fan är det för fel på dig?
Jag har varken försökt eller kommer försöka mig på att strö sarkasmer över dig. Och jag tävlar inte ens om att vara vinnare i denna diskussion, jag störde mig på att du kallar mig dumkärring. Va fan vet du om det? |
egenkligen? släkt med Anton Glanzelius månne? :lol:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
:yes: Däremot är jag rätt ointresserad av andras enormt höga löner. |
Vad jag tycker lär väl knappast någon behöva fundera på. Förresten så vet jag fortfarande inte hur mycket sänkning eller höjning det blev. Jag var på våran löneavdelning för att få reda på det, men det var bara en massa luddigheter. Förmodligen så blir jag väl blåst på konfekten men får tillbaks en jävla massa sen när man får sånt.
|
Citat:
Precis som jag, själv fick jag ingen skattesänkning alls vilket sannolikt beror på att jag inte tjänar några pengar utan mest petar navelludd, skriver på forum, tar hand om barn och man, städar, tvättar och sånt där kul som är oavlönat men hade jag jobbat så hade naturligtvis skattesänkningen varit minst 1500:-, jag går inte ur sängen för mindre än 1000:- i tímmen jag. :D |
Jag jobbar naturligtvis bara svart, så jag fick ingen skattesänkning alls. Diskriminerande, tycker jag. :whistle:
|
Citat:
Om jag fick bestämma så hade jag inte klivit i sängen för mindre än tusen spänn. :) |
Citat:
|
Citat:
|
On the serious side:
Det har stått olika skatteeffekter i olika tidningar. Dessutom är det beroende på vilken kolumn man skattar i, och vilken skattesats ens kommun har. Och naturligtvis: om man skattar enligt tabell, eller är egen företagare. (då kan ens inkomst se väldigt hög ut på pappret men vara rätt liten i verkligheten) |
Citat:
|
Ingen har nånsin betalat mig för att kliva ur sängen, däremot har åtskilliga sagt "gå och lägg dig". :unsure:
|
Citat:
Det är det minsta man kan begära, de flesta betalar mer för att jag ska lägga mig och vara tyst faktiskt. :D |
Citat:
Samma här |
Citat:
Egentligen skulle jag väl skryta om hur mycket jag BETALAR i skatt, då skulle ni tacka mig era socialfall!! |
Citat:
|
Hur kan du prata om sociala fall när folk gnäller över hur lite/mycket skattesänkning man fick? Vad vet du om socialens beskattning?
|
Socialfall får fan ingen skattesänkning....orättvist. :mad:
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson