Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Musik (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Rappkalas. (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=90)

Mröff 2008-07-09 19:08

Jag är lite förtjust i rap från sydstaterna med socialt pathos. Här är en av föregångarna.

CodeMAN 2008-07-09 19:19

Snoop Doggy Dog reat. Robyn (ja den svenska!):

Den enda rapplåt jag klarar av.

Kristen Etik och Moral 2008-07-09 19:57

Två grymma låtar där men jag föredrar snoop utan Robyn faktiskt.

elbastardo 2008-07-09 21:07

Killer Mike ft. Ice Cube - Pressure

Citat:

Killer Mike & Ice Cube put together something ya'll ain't ready for. From the Malcolm X intro and outro to the powerful message they portray through the images of history. Damn, and you thought Nas' Be a Nigger too video was on some shit... (/no shots to Nas).

ice cube pressure
killer mike pressure
im just stoned
the music video

Kristen Etik och Moral 2008-07-09 21:24

Fyfan va grymt!
Har inte hört den innan.
Fucking killer.

Svimfärdig 2008-07-10 00:03

Fan vilken tur att jag inte är Mod i det här underforumet. Hade låst tråden dirrrrrekt! :tjurig:

Kristen Etik och Moral 2008-07-10 00:29

Jag har under stundom funderat kring varför hårdrocksdiggare så ofta hatar hip hop, soul och RnB medans de som föredrar dessa genrer oftast kan uppskatta även hårdrock. Min teori går ut på att hårdrocksdiggande människor är mer snäva i sin förståelse av musik.

De är fixerade vid en uttrycksniche och saknar förmåga att se det omgivande ljudlandskapet.
En person med försmak för "svart musik" kan också uppskatta hårdrockens "driviga" men okomplexa rytmmönster medans hårdrocksdiggarna är okapabla att registrera den svarta musikens medryckande egenskaper. Dess rytmmönster vilket vi ju kallar funk.

Svimfärdig 2008-07-10 00:31

Nej jag hatar inte. 99,9% av den stilen passar inte mig smaken bara. Jag gillade det inte innan jag snöade in så hårt på metal.

Ska inte sabba festen. YO DJ!
Seså, kalasa vidare nu. :yu:

sås på slipsen 2008-07-10 00:32

Citat:

Ursprungligen postat av Kristen Etik och Moral (Inlägg 2387)
Jag har under stundom funderat kring varför hårdrocksdiggare så ofta hatar hip hop, soul och RnB medans de som föredrar dessa genrer oftast kan uppskatta även hårdrock. Min teori går ut på att hårdrocksdiggande människor är mer snäva i sin förståelse av musik.

De är fixerade vid en uttrycksniche och saknar förmåga att se det omgivande ljudlandskapet.
En person med försmak för "svart musik" kan också uppskatta hårdrockens "driviga" men okomplexa rytmmönster medans hårdrocksdiggarna är okapabla att registrera den svarta musikens medryckande egenskaper. Dess rytmmönster vilket vi ju kallar funk.

Kloka ord, men vilken jävla avatar. Å herregud.

Kristen Etik och Moral 2008-07-10 00:36

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 2393)
Kloka ord, men vilken jävla avatar. Å herregud.

Det är Stanley Sjöberg, den kände predikanten. :yes:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson