Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   MC-bögeri (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Trike (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=880)

CodeMAN 2008-11-08 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 28329)
Ah NEJ det har du ju fan rätt i! :veryhappy:
Jag kan köra sån NU!!! Cooooooooolt!

Det är helt rätt, det har dessutom diskuterats hur i h-e man kan köra en trike med B-kort TROTS att den liknar en hoj...

Vaffan, först att svänga med den genom att flytta rumpan... :rolleyes:

Svimfärdig 2008-11-08 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 28334)
Det är helt rätt, det har dessutom diskuterats hur i h-e man kan köra en trike med B-kort TROTS att den liknar en hoj...

Vaffan, först att svänga med den genom att flytta rumpan... :rolleyes:

Är det ocoolt att köra trike? :)

Sven Hedin 2008-11-08 23:24

Här är en jättetidig:


Här är en från -42:


Det som är ändå bättre än det med B-kortet är att ifall det är den här typen med flak eller låda så kan man lastbilsregga den och då behöver man ingen hjälm. :yes:

CodeMAN 2008-11-08 23:25

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 28337)
Är det ocoolt att köra trike? :)

Du har nog ett stort plus när gäller coolhetsfaktorn, och det är att du är en brud, har nog aldrig sett en brud köra trike. Och trots en del bekvämlighetsåtgärder, t ex i Harleys variant, så borde man nog åka ensam, den är ingen Goldwing.
.

Mröff 2008-11-08 23:27

Sven, du postar alltid motorcyklar/mopeder som ser ut att ha extremt oskön sits. Hur känns det i din rumpa egentligen efter en dag på en sådan där sadel? :D

Sven Hedin 2008-11-08 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 28344)
Sven, du postar alltid motorcyklar/mopeder som ser ut att ha extremt oskön sits. Hur känns det i din rumpa egentligen efter en dag på en sådan där sadel? :D

Med buttpluggen på plats så tål man vad som helst. ;)

Svimfärdig 2008-11-08 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 28342)
Du har nog ett stort plus när gäller coolhetsfaktorn, och det är att du är en brud, har nog aldrig sett en brud köra trike. Och trots en del bekvämlighetsåtgärder, t ex i Harleys variant, så borde man nog åka ensam, den är ingen Goldwing.
.

Tänkte på att det i bågekretsar kanske ses som en MC med stödhjul eller som "Höhö h*n får inget A-kort och kör såndär istället". Hm ja lite "coolt" var det i somras när man var ute med fyrhjulingen. Dels är det inte skitvanligt att se vägreggade här och än mindre vanligt med en bitch som kör.

CodeMAN 2008-11-08 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 28346)
bågekretsar

Du har väl bättre koll på det än jag har, jag har bara enstaka vänner som kör hoj.

Alltså, man kan tycka att att skaffa MC-kort betyder viss skillnad, eftersom det finns en massa moment, som broms- eller väjningsteknik, som kan få en att bli kuggad bums, och som inte gäller för trikes. Så ja, en viss stödhjul-stämpel kan existera.

Å andra sidan så kan man undra om det kan finnas bilister som saknar intresse för hojar öht men skaffar en trike i stället.

Svimfärdig 2008-11-08 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 28352)
Du har väl bättre koll på det än jag har, jag har bara enstaka vänner som kör hoj.

Alltså, man kan tycka att att skaffa MC-kort betyder viss skillnad, eftersom det finns en massa moment, som broms- eller väjningsteknik, som kan få en att bli kuggad bums, och som inte gäller för trikes. Så ja, en viss stödhjul-stämpel kan existera.

Å andra sidan så kan man undra om det kan finnas bilister som saknar intresse för hojar öht men skaffar en trike i stället.

Nae jag har ingen koll på den världen.

Ja det är enorm skillnad på det...just pga det du nämner. Krävs mer att köra på 2 hjul.

Ja, jag är ju lite sån... MÅNGA hjul ska det vara. :D

CodeMAN 2008-11-08 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 28299)
En sån där trike?

Vilken j-a trådstart, skärpning Sven! :D


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson