![]() |
Pizzajävel.
|
I dag åt jag en vegetarisk rätt med Aubergine Squash och Paprika den är jättegod och väldigt enkel att göra.
Till 4 personer. 2 normalstora auberginer 2 normalstora squash 3 paprikor ta gärna olika färger. Skiva alla grönsaker tunt lägg i en ugnsäker form salta peppra och ringla över honung. Slå på 5 dl matlagningsgrädde om inte alla grönsaker ät täckta fyll på med mjölk. Ställ in i ugnen i 200 grader till alla grönsaker är mjuka. Servera med ett gott bröd och en god sallad. |
Citat:
Vi åt falukorvsgryta med pasta till middag, den gick åt. |
Jag åt hamburgare.
|
Citat:
|
Citat:
|
Måste ta tag i maten i det här hushållet. Blev spagetti tidigare och tror att det blir spagetti igen. Eller en macka. Smöret är slut och brödet är torrt. Jag måste skärpa mig.
|
Jag gjorde en sallad till middag, åt mig och barnen. De är inga grönsaksälskare.. så jag kände mig som en ansvarstagande förälder. Det blev jättegott:
finstimlad vitkål huvudsallad riven i rätt stora bitar skalade tomater i bitar knaperstek bacon i pyttesmå bitar knapriga brödtärningar bitar av grillad kyckling dressing gjord på rapsolja, pressad citron, svartpeppar och flingsalt |
Åt en kebabtallrik med pommes för någon timma sedan och är redan jättehungrig igen. Fan.
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson