Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Farbror Barbro och Sofi Fahrman (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Snart dimper årets feta IKEA katalog ner i brevlådan (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=415)

Torsten 2008-08-15 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Troell (Inlägg 11836)
gratisbussen?

Här i Sthlm går det gratisbussar ganska ofta till IKEA. Har ni inte den servicen i götet?

Sven Hedin 2008-08-15 17:32

Ingen aning... Det måste vara som en sån där shoppingesa till Flensburg.

Torsten 2008-08-15 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Troell (Inlägg 11836)
gratisbussen?

Ähä bara en lyx för stockholmare eller?:innocent:

Ulvena 2008-08-15 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 11841)
Ähä bara en lyx för stockholmare eller?:innocent:

Såna där gratisbussar till IKEA hade de t.o.m i Warszawa.

skumrask 2008-08-15 19:43

Sådan U-hjälp har vi inte i Göteborg, men jag förstår den ekonomiska nödvändigheten av det i underutvecklade regioner som Polen och Stockholm:p

CodeMAN 2008-08-15 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 11845)
den ekonomiska nödvändigheten

Den ekonomiska nödvändigheten heter "avstånd", ett typiskt storstadsfenomen... ;) Trots att det finns, inte en, utan två IKEAor så tar det evigheter att åka till dem pga. dåliga kommunikationer. Fit*or... :mad:

Jag hamnade i övrigt på IKEA förförra lördag, utan att tänka på att det var en lördag. Så snart jag gick in så fattade jag direkt att det var ett typiskt "Hotel California"-fall. Veni, vidi, men ingen vici. :\

Mröff 2008-08-15 19:54

Det är ju bara att följa den snitslade vägen genom varuhuset, så kommer du till kassan till slut.

Slappna av Cody och följ med strömmen...:kaffe:

CodeMAN 2008-08-15 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 11848)
Det är ju bara att följa den snitslade vägen genom varuhuset, så kommer du till kassan till slut.

Slappna av Cody och följ med strömmen...:kaffe:

Det finns ingen ström, bara springande barn och kundvagnar utan tillhörande kunder. Ska man ta sig ut på ett effektivt och snabbt sätt så måste man trampa på alla barn och knuffa omkull vagnarna. Vilket jag självklart inte gjorde. :innocent:

Mröff 2008-08-15 20:01

Det är väl roligt när människor kan samlas, och ha roligt med plånboken i högsta hugg.

På IKEA är det ofta mer drag än på en musikfestival.

skumrask 2008-08-15 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 11847)
Den ekonomiska nödvändigheten heter "avstånd", ett typiskt storstadsfenomen... ;) Trots att det finns, inte en, utan två IKEAor så tar det evigheter att åka till dem pga. dåliga kommunikationer. Fit*or... :mad:

Jag hamnade i övrigt på IKEA förförra lördag, utan att tänka på att det var en lördag. Så snart jag gick in så fattade jag direkt att det var ett typiskt "Hotel California"-fall. Veni, vidi, men ingen vici.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson