Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Mångfotade vänner (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Onödiga insekter (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=414)

CodeMAN 2008-08-15 20:00

Det har jag redan gjort, med exet. Jag brukar dessutom ligga på gräsmattan utan filt eller keps. Jag fick nada, I tell you, NADA.

Hon hade två stycken... :evillaugh:

Mröff 2008-08-15 20:02

Då beror det på att fästingar gillar kvinnor, för vi är naturligtvis godast att mumsa på. Mygg är också förtjusta i kvinnor.

Ulvena 2008-08-15 20:11

Det där är väldigt konstigt faktiskt men vissa människor brukar dra till sig mygg och fästingar hur lätt som helst.
Jag är den sortens människa dessvärre. Minns en natt på ett billigt hotellrum i Pireus tillsammans med min pojkvän (numera man) jag låg under täcket medan han låg naken bredvid. På morgonen räknade vi 70+ myggbett på mig, inga på honom. :mad:
Min ena son är likadan, vi var i Grekland en sommar, han var dryga ett år och blev så myggbiten att han fick åka in på sjukhus.

Underligt, har vi godare lukt eller något?
De enda i familjen som haft Borrelia är den sonen och jag dessutom.

Vi är självfallet vaccinerade mot TBE, alla i familjen.

Mröff 2008-08-15 20:26

Jag är van vid mygg

De gillar värme, dvs ha inte svarta kläder på dig om det är varmt.
De gillar kvinnor, för vi har godare blod pga hormoner.

Fortune 2008-08-15 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 11850)
Jag känner mig oerhört diskriminerad i fästingfrågan då jag aldrig haft en fästing i mina 39 år. Det känns både trist och oroväckande, som om det är något fel med mig.

Diesel (herr katt) hade fått en fästing på huvet, vilket jag ryckte bort kroppen av. Huvudet stannade kvar, men enligt diverse "säkra" källor på internättet så var det ingen fara. Mycket riktigt så försvann bulan alldeles på egen hand inom 4-5 dagar.

Jag har nog bara haft en i hela mitt liv men jag har plockat otaliga från djur.

Ulvena 2008-08-15 20:43

Jag bor ju i Stockholms skärgård, här är det mygg (fast rätt lugnt i år) och mycket fästingar, de har också hållt sig rätt lugna i år har plockat två tror jag en från ena sonen och en från dottern. Inte en enda från hunden men han har ett fästinghalsband från Polen på sig.

Mröff 2008-08-15 20:47

Jag undrar varför det inte finns fästinghalsband för människor. De är hur bra som helst, min fjomp har inte haft en enda med ett sådant på.

Ulvena 2008-08-15 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 11910)
Jag undrar varför det inte finns fästinghalsband för människor. De är hur bra som helst, min fjomp har inte haft en enda med ett sådant på.

Det undrar jag med, man kan använda Mygga men tydligen är de ämnena som finns i halsbanden och dropparna farliga för människor, det står tydligt att man måste tvätta händerna noga efter att varit i kontakt med dem.
Förra sommaren dog ett par katter efter att ägarna använt hunddroppar i stället för kattdroppar på dem.
Det verkar inte vara ett medel att leka med om man säger så.

Mröff 2008-08-15 21:06

Jäkla konstigt det där...man borde jö själv få i sig lite av fästingmedlet när man håller på med vovven. Kommer jag att dö av förgiftning :o

Ulvena 2008-08-15 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 11931)
Jäkla konstigt det där...man borde jö själv få i sig lite av fästingmedlet när man håller på med vovven. Kommer jag att dö av förgiftning :o

Då dör vi tillsammans. :)

Nej, men jag tror att fästinghalsbanden utsöndrar nåt kontinuerligt som inte är så bra för människor eller så har jag sluppit fästingar i år för att det var jag som satte på hunden halsbandet.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson