![]() |
Citat:
http://www.nallo2.se/fjallbilder/rap...apaselet04.htm |
I de delarna av landet dricker du kokkaffe..:D
Jag skulle nog vilja göra en resa och titta närmare på läskiga, stora och intressanta djur. Helst skulle jag vilja följa med ngt naturfilmteam från National Geographic eller BBC, som filmar späckhuggare, hajar, snöleoparder, isbjörnar etc. Då får man resa till massa olika spännande platser (både varma och kalla) och se olika djur. Kanske kan vi svänga förbi Jan Troells ö på vägen, och förse honom med ex. mer ost från Lidl. |
Vem packar bryggkaffe på en fjällvandring?
:kaffe: |
Citat:
Och fiskade. Vet inte hur långt norrut vi kom men jag minns speciellt en Norsk stad där vi stod uppe på höjden och tittade ner på torget eller liknande och det var vidunderligt. Vi fiskade mycket harr och öring i Norge men inte vid kusten (såklart) så den delen av Norge har jag inte sett tyvärr. Mest älvar och bäckar vad gäller fiske har jag harvat av. Lofoten är en vit fläck som även den bör klaras av. |
Vilken bild mroeff.
|
Åk dit...det är HELT fantastiskt.
Blev så sugen själv, så jag skall nog ringa och höra med vännen om det inte är dags för lite späckhuggare framåt oktober. Om du åker dit kan jag tipsa om bra övernattningsställen. Billiga är de för det mesta, men du måste orka med lukten av torkad torsk, som doftar över hela ögruppen. På Lofoten kan man träffa på de mest besynnerliga konstellerationer på tillsynes ganska öde platser. I en fiskeby som heter Reine, träffade vi på ett helt gäng Londonbor som hade seglat hela östersjön och hela Norges kust i en gigantisk båt. Vi festade som tusan med dem en natt, och jag ångrar än idag att jag inte antog erbjudandet om att vara matros på båten ner längst Norges kust. Men hade tyvärr inte tid...:( |
Citat:
|
Håller med om att Norge är spektakulärt och jag skulle också vilja åka dig. Med skräckblandad förtjusning har jag ögonen på Atlanthavsvägen (vejen). Åtta öar är sammanbundna av en väg. Här är en av broarna... Jag har höjdskräck kan jag tillägga.
http://i.pbase.com/u14/sven/large/41858741.P1000162.jpg |
Det finns skitfräna vägtunnlar i Norge, som går under fjordar. Först en stor nedförsbacke, och sedan en stor uppförsbacke.
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson