![]() |
Citat:
|
Citat:
Skulle inte tro det va? |
Titta Kickan! En till som "flippar över".
Jag är inte den enda bråkstaken här faktiskt. :D |
Själv har jag haft två hundar och visst slogs dom ibland. Men en normal hund slutar alltid när den andra visar underkastelse. Men en pitbull bara tuggar på tills den andra hundstackarn är näst intill söndersliten. Det är skillnaden mellan normala raser och utpräglade kamphundsraser.
|
Citat:
Alla djur är väl lika oskyldiga, inklusive de som bitit ihjäl både sällskapshundar och småbarn. Det är alltid ägaren och ägarskapet det är fel på, och det är också det jag vänder mig emot. Edit: Även en fästing, och en isbjörn, är i samma definition oskyldiga. Förstås. |
Citat:
Du snackar ju en massa populistisk skit? Vilket förhållningssätt föreslår du själv att jag ska ha gentemot dig? Du vet inte ett skit om hundar men tvekar inte att rapa upp floskler om "triggers" osv. Vad fan vet du om det? Inte ett piss. Hade jag velat hade jag kunnat göra en "mördarhund" av min Schäfer också. Sånt fattar hundfolk. F.ö. borde du ju propagera för slentrianmässig avlivning av de flesta Golden Retrievers också. Den rasens bitstatistik är ju inte direkt smickrande. Så bit bara ihop och yttra dig inte i frågor du inte har en aning om. |
Citat:
En åsikt har väl alla rätt till? |
Citat:
Minns jag inte fel finns det (nu avliden) Pitbull som faktiskt är underofficer i U.S. Army tom. Visst, kampen finns där men inte lustmördar-personligheten som många tror. Som sagt: Avliva alla Golden Retrievers istället. Finns det nån här som ens är i närheten av att kunna kommentera och diskutera runt denna "mördarhund"? |
Om jag gick för hårt fram ber jag om ursäkt men det finns få saker som gör mig så ilsk som när oskyldiga människor eller djur som manipuleras till illdåd ska klä skott för en "upprörd" allmänhet.
|
Min åsikt i frågan är denna.
Kamphundar är snälla och trevliga i rätt sällskap. Det är inte speciellt många attacker som sker varje år, utan de flesta angrepp sker av familjehundar. De är flest och råkar ut för mest "triggers" för att människor går och inbillar sig att det inte är hundar utan levande mjukisdjur. Däremot kommer man aldrig ifrån kamphundarnas ursprung, dvs att de är framtagna för att kampa med andra hundar. Alltså inte med människor mot vilka de ofta är rent erbarmerligt mysiga, tillgivna och trevliga mot. De rena kamphundarna är också konstruerade på ett sådant sätt att de inte förvarnar med kroppspråk innan de går till attack (mot andra hundar). Därför hör jag mig för med ägare till kampisar hur deras hund är, om jag träffar på ngn när jag är ute med min lilla (eller ibland stora hundar). Dels för att de finns många felaktiga ägare, dels för kamplusten finns kvar i olika slags grad i höndarna. Det börjar drösa av olika slags kamphundar i denna stad, verkar gå något slags mode i det. Medelsvennen kommer traskande med en kampis. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson