Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Äta, dricka och träna (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Käka hamburgare? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=199)

sås på slipsen 2008-07-16 14:38

Jag och Gullan har iallafall ätit BBQ-burgare idag i Sigtuna.
Gott var det, och mysigt ställe. :)

Kickan 2008-07-16 15:10

*snokar*
Var det första gången ni..eh, ... åt hamburgare tillsammans?

Gullan 2008-07-16 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 4203)
*snokar*
Var det första gången ni..eh, ... åt hamburgare tillsammans?

Ja. Men vi har ätit annat tillsammans tidigare.

Blev du nåt klokare av det svaret? :klia:

Såsen och jag borde ha delat på en portion för de var jättestora och ingen av oss orkade äta upp. Nästa gång vill vi se lite större uppslutning. :yes:

Gullan 2008-07-16 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 4075)
Ah, helt sant, det glömde jag att nämna faktiskt.

Grillad hamburgare låter gott, var hittar man Mamburgare:n?

Mamburgare är de hamburgare jag gör själv. Mammas hamburgare. Köttfärs av god kvalitet. Grillsås, vitlök, ja lite gott och blandat. Plattas ut och grillas. Mums!

Kickan 2008-07-16 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 4206)
Ja. Men vi har ätit annat tillsammans tidigare.

Blev du nåt klokare av det svaret? :klia:

Såsen och jag borde ha delat på en portion för de var jättestora och ingen av oss orkade äta upp. Nästa gång vill vi se lite större uppslutning. :yes:

Jadå jag blev klokare :).

Tänkte mig uppåt Sveriges baksida någon gång under de kommande 3½ veckorna (min återstående semester).
Är helt beredd att bidra till uppslutningen då.

Gullan 2008-07-16 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 4211)
Jadå jag blev klokare :).

Tänkte mig uppåt Sveriges baksida någon gång under de kommande 3½ veckorna (min återstående semester).
Är helt beredd att bidra till uppslutningen då.

Med lite framförhållning så ska vi nog kunna anpassa oss efter ditt schema. Japp!

elbastardo 2008-07-16 16:04

1. Hemmagjorda slår allt
  2. ...så även någon bekants hemmagjorda.
  3. En klassiker på någon pub-meny slinker ibland ned om jag märker att de i övrigt har en bra miljö.
  4. Sibylla för den personliga servicen (tex egna såser och 'skräddade' burgers).
  5. Max för salladens skull samt vissa av såserna till någon burgare. Kommentar: CodeMan - MAX är koncentrerad norrut i landet.
  6. Burger King för grillen.
  7. MC för kaffet.

CodeMAN 2008-07-16 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av elbastardo (Inlägg 4225)
  1. Hemmagjorda slår allt
  3. En klassiker på någon pub-meny slinker ibland ned om jag märker att de i övrigt har en bra miljö.
  4. Sibylla för den personliga servicen (tex egna såser och 'skräddade' burgers).
  5. Max för salladens skull samt vissa av såserna till någon burgare. Kommentar: CodeMan - MAX är koncentrerad norrut i landet.
  7. MC för kaffet.

Otroligt bra synpunkter, tackar!

Summa sumarum:
Man ska undvika de vanliga hamburgerrestaurangerna och testa sig fram.

Idag käkade jag en 150-grammare på kiosken vis Stureplan. Den var GOOOOOD! 45 spänn, dessutom.

Svimfärdig 2008-07-18 10:04

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 4207)
Mamburgare är de hamburgare jag gör själv. Mammas hamburgare. Köttfärs av god kvalitet. Grillsås, vitlök, ja lite gott och blandat. Plattas ut och grillas. Mums!

BJU!!!

Citat:

Ursprungligen postat av elbastardo (Inlägg 4225)
  1. Hemmagjorda slår allt
  7. MC för kaffet.

BK för kaffet ffs.

elbastardo 2008-07-18 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 4862)
BK för kaffet ffs.

Mnjae - alltså sist jag testade kaffe på BK (Medborgarplatsen/Stockholm) så hade de börjat fåna sig med en apparat som kunden själv skall trixa med. Då fick jag inget bra resultat och jag behövde bara trycka på EN knapp. Så jag förmodar att den antingen var av dålig standard eller misskött. En annan sak jag lade märke till var att personalen också fick turas om med samma maskin. Får göra några försök till på någon annan BK.

PS
Har för mig att MAX har börjat med automater och att kaffet där är gratis - stämmer det?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson