Citat:
Ursprungligen postat av tokyo
(Inlägg 38216)
Argumentet är svagt på grund av skillnaden mellan det piratebay lyckades tjäna och det skivbolaget anser sig har förlorat - en faktor på 100, och det är bara för trettiotalet verk som de valt att basera åtalet på. Jag tror knappast en piratebay i skivbolagens regi kan bli SÅ mycket bättre, inte utan att lägga till saker som skulle få nedladdarna att välja en annan gratissite. Det som behövs är, som jag sade tidigare ett mervärde. Därför är argumentet att skivbolagen helt enkelt kan skapa en egen torrentsite bara trams. Det behövs mer än så.
|
Omslagsbilder måste man skaffa någon annanstans, torrent innehåller sällan bilder i tryckbar kvalitét. Det är många som har färgskrivare idag, det är klart en fördel att kunna skriva ut sina egna omslag.
Jag gav upp det där med att skriva ut omslag för mina nerladdade skivor för länge sen, eftersom själva letandet krävde mycket tid.
Samma sak med texter och ringsignaler. Varför ska alltid tredje part sälja ringsignalerna, när skivbolagen är fullkapabla att tillverka dem själva?
|