![]() |
Är det OK att stanna i Sverige tro? :unsure:
Monarki, och fan och hans moster... |
Meeeeeen..... Baltutlämningen för fan!!!
|
Finns det nationslöst land nånstans på denna jord?
Om man sätter sig på Antarktis? |
Mauritius. :yes:
Nä, min poäng (och tanke med tråden) var snarare att det är en jävla massa svenskar som åker på semester utan att ha en aning om var de egentligen åker. För min egen del känns det inte alls okej att stödja en diktatur indirekt. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Fast jag förstår Gullans poäng, jag tänkte liknande när jag läste det i morse i tidningen. "Alla" svenskar åker till Thailand och tycker det är en idyll när det egentligen är en diktatur. Själva tänke vi åka dit i sommar och segla. :skamsen: |
Citat:
|
Ja, Thailand framstår som gulleplutt-landet nummer ett för svenska barnfamiljer. ALLT är så trevligt.
Borde ingå lite obligatoriska turistresor till diktatoriska resemål samt sexhandelsplatser. Kanske får vi göra så att vi åker på semester till landet och solar i en vecka sedan demonstrerar vi sista veckan mot regimen innan vi blir hemskickade. Edit: Jag kan genomföra fotografering av torskar och pedofiler. |
Citat:
Själv är jag inte ett dugg sugen på just Thailand men det finns en annan i familjen som önskar sig en seglingssemester just där till den jämna födelsedagen och då faller jag till föga. Jag har f.ö. semestrat även i Turkiet som väl knappast kan räknas till ett demokratiskt och fritt land, så jag ska inte alls sätta mig på några höga hästar. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson