![]() |
Jag blev väckt och ivägsläpad på frunch på gothia hotell, det var en jävla buffé måste jag säga. Ätit fett så det förslår, nu vill jag bara bli klappad på ryggen och somna om, väck mig lagom till londonderbyt kl 17.
|
Har just ätit en rätt blöt snorkråka, den var för blöt för att smätta iväg så jag stod i valet mellan att sätta den under kontorsstolen eller att äta upp den. Det blev det senare och den smakade helt ok.
|
Östen, det är lite äckligt att käka snor.
|
Två laxpajer blev över från igår, undrar varför, var de inget goda tro? :unsure:
Bortskämda människor. :mad: Jaja, de värms nu upp i ugnen så det blir middag idag med sallad och lite vin. :) |
Citat:
Jag har ätit pasta och kyckling i ingefärsmojs. Gott. Nu äter jag frukt. Har till slut hittat sharonfrukt. Mycket gott. :yes: |
Citat:
Och, ja, alla gick hem mätta. :proud: |
pasta och pesto....ja...fullkornspasta.
Festade till det med parmesanost och paprika. omväxling förnöjer till fil och müsli. |
Jag lagade till en ganska smaskig thaigryta med kyckling och nästan en hel liter kokosmjölk. Nu mår jag lite illa.
|
Låter som du satte i dig grytan på egen hand Sven Hedin.
Idag har jag lagat bacon/äggröra till frukost. Till lunch en semla modell jättestor, på ett av stadens muséer. Till middag färdigköpt lasagne från en pizzeria.:skamsen: |
Ja, jag satte väl i mig en hel del själv. Det står en liten burk i kylskåpet nu men det är inte så mycket i den.
|
Det lät exotiskt med thaigryta. Trodde du mest vurmade för svensk, amerikansk och tysk husmanskost.
|
Jag gillar engelska frukostar också. Och kebab... Jag är väldigt internationell i mitt frosseri. :)
|
Åh åh jag ska skriva i tråden! Woooow!
Jo, jag gjorde en macka med rustikbaguette, (så jääävla gott) Dallas-sallad, salladsblad och isärplockad helstekt rostbiff. Den var så mör att den sa "hey peta på mig och jag faller isär". Sjuuuukt mumma! Jag älskar ju supermackor men äter det sällan. Hade jag gjort mackan till Svenne här ovanför så hade jag kletat ihop köttet, riven ost och majjo. Kanske lite purjo med. Det hade nog varit pricken över. :) Hade han inte gillat den hade jag lätt ätit upp den själv. Idag sparade jag dock lite fett till chips istället. |
Jag åt färdigmarinerade kycklingben som var köpta på extrapris på Lidl med grekisk sallad, barnen fick rösti också.
Det var riktigt gott faktiskt, annars brukar jag hata sånt som är färdigmarinerat men det här var prisvärt och smakade bra. :) |
Ugnspannkaka med hjortronsylt och bacon.
Nu äter jag lite torkat renkött bara för att jag är saltsugen. |
Citat:
|
Jag har just ätit en otroligt krämig köttfärssås med spagetti. Allt tog slut, allt förutom en slatt med bara "sås" som jag har hällt i en burk och ställt i kylen. Förmodligen så steker jag upp lite köttfärs i morgon också och så rör jag ihop den med det i burken.
|
Citat:
Med glass. :( Sååå gott!!! VILL HA! |
Idag åt jag rostbiff av fransyska, grillad på franskt vis med rosa i mitten, till det fransk potatissallad som serverades ljummen. Sedan fick jag fransk Crème Brûlée och efter det ett franskt samlag. Tror jag, jag minns inte. Hon vart nominerad till någon guldspade så festligheterna kom av sig. Eller det kanske var väninnan som blev nominerad, men nu sitter jag hursomhelt här helt själv med en flaska bananlikör som jag fick med mig och tre säsonger av entourage på datorn. Och inte fan fick jag gå på p3 guld heller.
|
Nu har jag ätit glass, sådan där trefärgad som de nästan kastar efter dig, så billigt är det. Men häller man kallt kaffe på det så blir det så gott så gott, fan så mycket godare än bananlikör i alla fall.
|
Och entourage var en festlig serie, ifall ni undrar.
|
En dag som denna borde tråden låsas för alla äter väl ärtor och fläsk en torsdag.
Med pannkakor därtill. |
Två mogna mackor från igår. Den ena var en baguett med rostbiff och potatissallad, den andra en mera vanlig en med ost och skinka.
|
Två skivor lingongrova med eldoradokaviar till frukost idag.
|
Välling och banan.
|
Mycket riktigt åt jag ärtsoppa till lunch, i sisjöns industriområde. Små plättar med jordgubbssylt till.
Nu skall jag snart äta hemlagade köttbullar med stuvade makaroner:) |
Har just i detta nu en bunke med potatismos och falukorv på värmning i micron...
|
I dag blev det Lasagne och den blev väldigt god.
|
Jag kommer att äta samma goda sötsura gryta som igår.
|
Pyttipanna från Eldorado, var ju tvungen att ta nåt som gick snabbt eftersom det var strul för sonen att ta sig hem.
Den var inget god. :( |
Citat:
Jag kokade blomkål och gjorde en ost- och skinksås till. Mums! Det räcker till en matlåda i morgon också. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nej det är bara potatis i den och den är riktigt äcklig. |
Citat:
Smakade ingenting och man blev inte ens mätt, äckligt! De stekta äggen var ganska goda men de stekte vi ju själva.:D Får göra nåt gott i morgon, ska väl inte välta nån slambil då hoppas jag. |
Står det Eldorado på grejerna är de äckliga. Per definition. :yes:
Vi stannade till på Willys för att köpa lite mjölk och mannagryn och jag övervägde att köpa lite blomjord, Eldorado, men konstaterade att inte ens mina blommor ska få något så EPA-aktigt som Eldorado. |
Det finns en vitlöksdressing i en vit plastfalska som är helt osannolikt god. Men det är nog det enda som inte är åtminstone halvtaskigt.
|
Citat:
Precis! Dom färgar in den så man skall tro att den är gott inflottad och så är det vara färgämnen. Jag känner igen det där med att man inte blir mätt, det är som när man dricker vatten. Det går inte att bli mätt på det trots att det kan vara flera liter. Edit: Jag var och käkade pyttipanna-buffé en gång. Sicken pytt! Dessutom så fick man precis hur många råa äggulor som helst. |
Citat:
|
Vi ska äta kyckling, som jag INTE har tillagat.
Får väl se hur den smakar. :snörpermedmunnenflino: :D |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson