![]() |
köttfärs lök buljong soltorkade tomater basilika och champinjoner är grunden sen stoppar jag i lite utav det som finns hemma tex rivna morötter.
|
Citat:
Dumheter, det är så man gör äkta ragu bolognese! Antar att du inte gillar lever, men jag lovar dig, det ger exakt rätt rondör till såsen. Sedan har jag i tärnad bacon eller parmaskinka också, det glömde jag skriva. Sedan tycker jag att många kryddar sönder den, med cayennepeppar curry oregano och fan och hans moster. Jag nöjer mig med salt och peppar, lite krossad nejlika och rosmarin. Sedan som sagt, det får inte vara för mycket tomatsmak, den blir för skarp då och tränger undan de naturliga aromerna. En halv burk hela skalade tomater och tomatpuré, då tar det inte över. Och vitt vin, ett glas ungefär. Tro mig. |
Julmust och tunna chokladpinnar med mint nuti.
Intogs medan jag såg på Nobelfesten. |
I dag gjorde jag en ugnspannkaka med bacon lite tråkigt men det fick duga.
|
Jag har ont i magen igen... :(
|
Idag åt jag "kärringfika" till lunch: kompis och räksmörgås och te. Och pianomusik.... :D:D
Det var jättegott. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Annars kan jag rekommendera A-fil. Själv blev jag ikväll bjuden på en mirakulös toast med kyckling och parmesan, och till det en läskande öl. |
Ärtsoppa med fläsk. Pannkakor sylt och grädde. Punsch till det. Flaggan i topp. Något ställe i stan.
Gick förundrad upp med kungsgatan sen och konfunderas över att det var så många nya butiker, va finns det åhlens vid domkyrkan?:unsure: Har nog hängt för mycket i linné ett tag att jag inte ens varit i centrala stan på två månader. |
Caesarsallad och grillade revbenspjäll.
Efter det några after eight. Har ont i magen av all mat...blurp. |
Hamburgare, de jag åt var gjorda av halalslaktade lamm.
Man vill ju vara PK och inte såra någon. :proud: (Jag åt dem för att jag föredrar lamm framför nöt och hur de är slaktade skiter jag faktiskt i). :D |
"Halal" betyder bara att de är tappade på blod medans hjärtat slår. Så går det till i alla slakterier även våra egna. Det som skiljer är "kosher" vilket innebär att djuret inte får vara bedövat när slaktmasken sätts, för då blir det ett märke på djurkroppen, vilket inte är OK för de heliga som förmodas äta köttet.
|
Citat:
Jag åt det ju bara för att det var lamm, som jag sa skrev så bryr jag mig inte så mycket, äter man kött så är det ju slaktat. |
Det är gott med lamm du. Jag gillar det, och finns det på matsedeln så brukar jag ta det. :)
|
Citat:
Ska man se det miljömässigt så är lamm bra mat, så jag verkar miljövänlig fast jag egentligen äter det jag tycker är gott.:D |
Mmmmm... Och sen så får det gärna vara lite blodigt.
|
Till middag blev det en pizza Tropicana. Ja, jag vet att det finns folk som tycker att det är perverst med banan på pizza, men det skiter jag i. :tunga:
|
Pizza so far. Med oxfilé och gorgonzola
|
Idag har jag sänkt ett julbord modell större, på en av stans bättre restauranger.
Maten var säkert suverän, men kötiden, och fetthalten, och mitt vankelmodiga hjärta, gjorde att jag var proppmätt redan efter två turer. Något säger mig att restaurangerna tjänar grymt på julborden. |
Jag bakade pizza, med prosciotto, egengjord tomatsås, gorgonzola, västerbottenost och vanlig pizzaost på.
Micket gott! :yes: |
Jag har ätit pyttipanna med stekta ägg och rödbetor. Djupfryst och jättegod från Lidl.
|
Måndag:
Spagetti och köttfärssås. :D (Vi sket i vanorna igår och hoppade över söndagssteken, i stället bakade jag pizza). :busigsmiley: :) |
Jag har ätit buffé. Kinesisk buffé... i otroliga mängder. Fan så mycket jag fick i mig! Jag slocknade på stolen när jag kom tilbaks till jobbet och vaknade med ett ryck. Då gick jag istället in på en toalett och sov i tjugo minuter.
|
:lol:
|
Citat:
Jag har ingen aptit alls det känns som livet förlorat sin mening. Jag har tex en halv grillad kyckling i kylen lite skagenröra och en halv burk vitlöksost. Det gör mig inte ens lite sugen. Det finns även mogna ostbågar i en skål i skafferiet det lockar inte alls. |
Det där låter fan allvarligt... Men du, tänk så goa dom där grejorna blir när dom har fått mogna till sig. Göm förpackningarna för dina barn.
|
Jo, jag måste nog beskriva den omfattande lunchbuffén lite närmare va?
Det bestod av som föjer: Friterade räkor i sötsur sås. Biff med bambuskott. Grillspett som verkade lite thailändska. En oerhört krämig historia som definitivt verkade thailändsk. Röd sås med kyckling och några svarta grejor i som mest smakade bruna bönor. En tunnare historia som påminde om dillkött men smakade helt annorlunda. Ja herrejävlar... Jag kände mig som Mr Creosote när det var dags för efterrätt. :) |
Åh fortsätt jag känner nästan ett litet aptit pirr i magtrakten men bara nästan.
|
Räkorna var väldigt frasiga...
|
Kan du på ett ungefär ange hur många kilo mat du fick ner?
Idag blev det biff szechuan för mig. Det stod att den var stark, men den var mest halvstark, trots det väldigt mumsig. |
Jag har precis tryckt i mig en liten god pizzaslice. :)
|
Idag skall min dotter få risgrynsgröt till frukost.
Kanhända att jag tar det själv också. |
Citat:
Hur kom du över din goda biff szechuan? Var det på ett matställe eller var det i hemmet? |
Idag så skall jag iväg och äta julbord... igen. Det blir ingen sprit den här gången utan jag skall ägna mig åt seriöst frosseri. Om jag inte behöver ta tag i några julförberedelser när jag kommer hem så skall jag rapportera om ifall det fanns uppdukat någonting som var utöver det vanliga . Jag hoppas på lite kräftor och vilt. Renskav och några olika röror hade suttit fint.
|
Bacon med äggröra, so far. Det var gott.
|
Makaronipudding åt jag nyss det var gott.
Senare i kväll ska jag fara i väg och äta Smörgåstårta. |
Det verkar inte som det blir någon mer mat för jag orkar inte laga något.
Fast jag är jättehungrig!:( |
Herregud vad jag har ätit mat. Eftersom jag visste hur kul och intressant det skulle komma att bli när jag presenterade obestridliga bevis för att jag bannemej har fått valuta för mina pengar så passade jag på att väga mig precis innan jag for iväg. När jag kom hem så tog jag av mig alla kläderna, så att jag hade samma utgångsläge, och så klev jag upp på vågen... 1,7 kilo tyngre!!!! Jag har räknat efter och kommit fram till att min kopp med kaffe och julmusten inte kan ha vägt mer än 530 gram så jag hade alltså ätit ett drygt kilo julmat.
Eftersom det förutom traditionell julmat inte bjöds på så där värst mycket exotiska läckerheter, utan det inskränkte sig till räkor, musslor och lite älg, så är jag ganska nöjd med resultatet. Däremot så inbjöd lokaliteterna med sitt läge till fantasieggande funderingar kring hur det skulle vara att under ett ordentligt åskväder eller höststorm tillsammans med lämpligt sällskap olovandes ta sig in där och tillbringa natten framför en redig art deco-kakelugn... Det var alltså ett jävla ställe, i positiv romantik/horror-mening, och jag skall se ifall jag kan suggerera mig fram till någon bra och detaljerad dröm på temat. |
Jag ser fram emot att du väger det som kommer ut också, från andra hål i kroppen, så vi kan analysera hur stor vikt som stannar kvar i kroppen efter en riktig brakmiddag...:detektiv:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:50. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson