![]() |
Du tror mig inte ifall jag säger att jag åt en flottyrmunk va? :unsure:
|
Jag tror dig :(.
:) Idag gjorde jag misstaget att servera Findus ärtsoppa, inköpt på Hemköp. Brukar alltid ta Coops annars. Jag och ungarna pinade i oss ärtsoppan, till slut sa lillan att vi borde köpa den vanliga sorten. Den här var fyäcklig. Varning. |
Noterat. Skall inte gå i Findusfällan utan fortsätta med coop.
|
Plättar med sylt och glass eller pannkakor menade jag plättar säger ju bara vi häruppe.
|
Hur var det med plättarna då? Kallades dom för småpannkakor eller hur var det med dom?
|
Citat:
Vi säger plättar, såna man steker i en speciell lagg, små runda, får plats med hmm... sju stycken?! |
Pannkaka gör man i ugnen Plättar i stekpannan Småplättar i Plättlaggen.
|
Aha!
|
Idag lekte jag julafton och åt risgrynsgröt och skinkmackor :)
|
Jag gör fiskgratäng med kokt potatis, sallad, remoladsås och citron.
Att laga mat åt ett mindre fotbollslag, varav en inte äter kött är en utmaning men efter ikväll är det över. |
Risotto med räkor (jag), och torrfoder och några räkor som blev över (Diesel). :)
|
Allt utom 2 potatisar blev uppätet och då var det ändå 4 (!!!) fiskblock a´ 400 gram samt 25 potatisar.
Fatta hur mycket tonåringar äter. |
JESUS....:o
Det blev nuggets till middag här. |
Citat:
För ett par år sen (eller 4-5 dåra) kunde jag göra köttfärssås på 500 gram köttfärs och det räckte gott och väl, idag krävs 1 kilo. Jag gjorde ju lasagne på kycklingfärs (1,2 kg) utspätt med massor av grönsaker och rotfrukter, det sa bara slurp så var det slut.:unsure: Till åtta personer då men ändå. Alla tonårsföräldrar borde få extra matpengar från staten, de äter mig ur huset. :unsure: |
Citat:
Någrå år sedan försökte jag med "papaledighet" för att skaffa en valp. En stor grupp av befolkningen ignoreras tydligen av staten, bl a tonårsföräldrar och hundälskare... |
Citat:
Man får ju pengar från CSN till tonåringar som går på gymnasiet men fatta hur mycket de äter. :o Sen kommer tre extra ungar, herregud min matbudget är nästan nere på 0 för att hålla dem mätta, tom den 17-åriga flickan äter rejält. Fatta hur dyra tonåringar är, ni som inte har barn ännu bör lägga undan för den tiden.:D |
Citat:
Min syster är 38, och hon fortfarande kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt. Folk tror att hon är 22. :\ Jag var precis på affären för att handla cig. Hittade en dryck som hette "farfars svagdricka". Den smakar... hmmm. annorlunda. Julmust/julöl/något annat skumt. :D |
Citat:
|
Citat:
Så minns jag inte att det var när jag var tonåring.:( Det är ingen som tror att jag är 22 fast jag är ju inte 38 heller utom i klädstorlek . :D |
Citat:
|
Räkor, mogna räkor, som har legat i frysen sen vi hade kräftskiva i höstas. När dom tinade så kändes en liten amoniakdoft men smaken var fin och nu är dom slut.
|
Tacos massor med tacos blev det i dag och det var himla gott eftersom det var ganska länge sen vi åt det.
|
Du hade alltså låtit köttfärsen och det där ligga till sig?
|
Självklart köpte köttfärsen i torsdags stekte upp den i går och lät den gotta till sig i gjutjärnsgrytan över natten.
Sen hade jag tur och hittade avocados som var så där gosigt övermogna. |
Svart stenbitsrom med gräddfil, rödlök och citron. På en bit mörkt bröd. Det är svennigt men det är jävligt gott.
|
Forell med citron potatis och grönsaker. Men ugnskiten krånglade förståss igen.:(
|
Rotsakslåda med champinjonstuvning. Jag lär stinka ordentligt, fem vitlöksklyftor... det räcker till matlåda i morgon. :feedme:
|
Vi ska äta Chili con carne. Jag slipper laga maten idag för sånt gillar Ulven att pyssla med.
:) |
Rotsakslåda med champinjonstuvning, kan väl aldrig vara gott!? Låter som något som en dietist inom äldreomsorgen hittat på.
Jag skall steka lövbiff med persiljesmör, hemgjorda pommes frites till. Det är mat för en karl! |
Pannbiff, mos och gräddsås :tunga:
|
Min rotsakslåda var suverängod och förmodligen alldeles för smakrik för äldrevården. :)
|
Jag tänker faktiskt äta det här:
Spoiler:
Det är precis tillagat och det doftar underbart. |
Igår åt jag ägg och bacon, vaknade upp vid backa kyrkoplan med stora cravings för just denna gourmeträtt. Gick ut och handlade det på Willys, lagade till det mig och två stycken förundrade 23-åringar med dreadlocks, tror inte ens de fattade att det var djur de åt.
Jag fick ett sms från den ene mu, uppenbarligen har jag ringt mitt i natten och hon undrar vad jag hade på hjärtat? Är det en skenmanöver? Försöker hon lura mig i säng? (Jag har inte ringt henne vad jag kan minnas) Känner mig otrygg, objektifierad. |
Jag tänker göra spagetti och köttfärssås i dag.
Så rolig är jag. |
Okej jag har bestämt mig, det blir dillkött med potatis och sås. Har ett kilo högrev och något sånt får det bli.
|
Citat:
Själv ska jag spisa en vårrulle och wokgrönsaker strax. |
Vi åt köttfärslimpa med tomater, lök och ost på samt potatismos (hemgjort).
Det var gott. :yes: |
ungsstekt falukorv och potatismos
|
Citat:
|
Fy fan vad äckligt det låter. :(
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson