![]() |
Idag mår jag inte så bra och är förkyld så det blir bara 2 submackor med ost, grönsaker och tomater samt 1 glas mjölk till lunch och 1 cocosboll till efterätt :feedme:
|
Jag har varit och ätit palt.
|
Så gott med palt! Jag måste nog göra det endera dagen, eller så blir det kroppkakor. :feedme:
|
Jag ska strax äta lite hederligt fläsk till middag. :)
|
Citat:
|
Äggröra med tryffel
|
Senaste födointaget var en bit nagel, rätt neutral smak tror jag :)
|
Äckelpäckel-Östen. :tunga:
Strax ska jag äta varma wienerbröd. Den lokale handlaren kommer förbi och lämnar några efter att han har stängt butiken för idag. Hemleverans. :cool: Till middag har jag gjort pasta och till det blir det nåt carbonaraliknande smack. |
Jag emotser pastasallad med kryddstark chorizo till lunch. Det luktar av den nu.
|
Till middag idag blir det hemgjord broccolisoppa, köttbullar och makaroner åt barnen och grillad fläskkotlett med rödlök och broccoli, som lagas i ugnen med lite cheddarost över till mig och Ulven.
Ja, vi försöker köra lite GI vi vuxna. |
Lite tjälknöl och potatisgratäng med portersås, över sedan helgen.
|
I dag har jag varit lat så det blev bara stuvade makaroner och frukostkorv.
|
Till middag blev det korv & makaroner. :yes:
|
Om en liten stund så skall jag äta en god laxgryta som har fått mogna sen i lördags vid lunchtid. Just nu så står det dessutom en kastrull med spagetti på spisen, och det är riktig spagetti och inte sån där fullkorns-äcklig som verkar vara så poppis nuförtiden.
|
Citat:
|
Jag tycker den bruna fullkornspastan är godast...:tunga:
Idag har jag kört med min råa grönsaker-filosofi. Sallad med avocado. Nåja, lite ost också. |
Den bruna fullkornspastan är nog gjord av bajs.
|
Jag lagade kycklingsallad igår! OMG OMG OMG! Åt det igår och ska äta det idag. Nu kan ni sluta anteckna.
|
Renskavsgryta med pasta, alltså riktig pasta och inte sådant där fullkornsbjäfs.
|
Jag har kokat älgköttsoppa med klimp det ska vi äta med ostsmörgås till.
|
Jag blev så hungrig så jag åt en gång till, fisk panerad i ströbröd och sesamfrön, kall youghurtsås med gräslök och pressad potatis. Det var skitgott.
|
Ärtsoppa (köpt) med smörgåsar.
Helt okej. |
Herrejee vad ni äter! Blir helt mätt!
|
Jag blir lite hungrig jag
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Svimmis har inte heller byxorna på...:tihihi:
|
Citat:
|
Vem fan har brallorna på vid den här tiden? :kaffe:
|
Personligen har jag stora problem med att freda brallorna vid den tiden.
|
Jag gjorde lasagne med kycklingfärs, lite rotsaker och grönsaker i, det gick åt som ingenting trots att det var 1,2 kg. färs i.
Herregud vad tonåringar äter. :o Fast det var väl bara för att det var så himla gott. :rolleyes: |
Jag stoppade just i mig ett kilo lasagne och en kall hamburgare.
|
Citat:
Ett kilo!!!! Du är värre än Ulven och en hög tonårspojkar. :D |
Jag är grym! :)
|
Ingen efterrätt? :unsure:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson