![]() |
Fast jag var trots allt mest intresserad av sakfrågan. Hur någon kunde invända att brasilianskt kött var dåligt och att de var värdelösa på att stycka och tillaga det dessutom. Det är klart att det säkert finns dåliga kockar i brasilien men det bor väl en 300 miljoner människor där och jag tror inte att det är generellt. Däremot är köttkvaliteten rent generellt oerhört mycket bättre än den svenska, nyttigare och godare och mörare.
|
Bara korna inte betar i fd regnskog...:mad:
Då köper inte jag det. |
Citat:
Den här diskussionen hade jag till leda med min ex svärmor som alltid snörpte i hop munnen och sa Ja jag köper då bara svenskt kött kosta vad det kosta vill. |
Det är rätt dryga straff på det numer, att omvandla regnskog till bete, så politikerna jobbar rätt hårt på det.
Sedan föredrar jag tanken på äta djur från brasilien hellre än djur uppfödda i svenska fabriker som dessutom utfodras med brasilianskt sojaprotein som i sin tur tär jäkligt hårt på regnskogen där det odlas. |
Citat:
|
Jag har 2 dl tofu i ett paket.
Vad i jösse namn skall jag göra med det?:unsure: |
Jag kan tyvärr inte svara på frågan. Skulle i det närmaste få panik av att hitta tofu i kylskåpet, och tro att det spökade.
Går det inte att göra enorma mängder miso-soppa. Där brukar det simma omkring lite tofu och alger. :unsure: |
Citat:
De är usla på köttkultur och köttilllagning. Till skillnad från Argentina. Så sluta gissa en massa nu. Och ja Mröff, de betar på f d regnskogsmark. Till skillnad från i Argentina. |
Citat:
Men min fråga var om du överhuvudtaget varit i Brasilien, låter mest som du läst någon artikel i tidningen Vi för fem år sedan. Dessutom gällde frågeställningen köttkvalitet, vad du tycker om brasiliansk kokkonst är rätt off-topic. Seriösa importörer av brasiliansk mat garanterar naturbeteskött, dvs ingen f d regnskogsmark. Det är dessutom mycket hårda straff på att hålla boskap eller odla på regnskogsmark numer. I övrigt är det inte särskilt konstigt att Argentina inte håller boskap på regnskog, de subtropiska arealerna i Argentina är ju så oerhört mycket mindre, och en försvinnande liten del av deras totala köttproduktion går till export, i synnerhet till Sverige. |
Jag gav bort tofun, så nu är det problemet löst.:)
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson