![]() |
Söndag idag, alltså stek :D
Lammstek med potatisgratäng, grekisk sallad och vitlökssmör blir det till middag. |
Åh så gott! :)
|
Kyckling med ris till middag! :)
|
Ulven gick in och "stal" av min svamp så det blir visst svampsås till också.
:) |
Tacorester från igår som står på värmning i ugnen i detta nu...det luktar ljuvligt.
|
Nikkalouktasoppa. Nu blir Miriam glad. Gjorde inte mig glad dock..
|
Nu har jag tryckt i mig lite choklad. Polly, närmare bestämt. :)
|
Ostbågar och falukorvsmackor.
|
Citat:
|
Citat:
|
Dubbelbitar med Polly??? Det måste bli som nån sorts fransk nougat.
|
Citat:
|
Här finns en bild (om du roterar Pollysarna) hittar du dubbelbiten:
http://www.cloetta.se/sv/Polly/Sortiment.aspx |
Jag måste ha fatt på några såna och pröva. :)
|
Vilka finsmakare ni är..
Här har jag avnjutit en tallrik med fil och musli. Sedan två finncrisp med skinka med små senapsfrön i. Efter det festade jag till på en Sprite Zero, och en liten mumsig bit mörk choklad. |
Citat:
Nä tacka vet jag Portello, det är grejer det! :yes: |
Usch, inte mörk choklad... Resten lät jättegott, men mörk choklad alltså...
|
Citat:
|
Jag... För några veckor sedan så blev jag för första gången presenterad för mörka Center. Jag kommer ALDRIG mera att ens snegla åt mörk choklad. :(
|
Men...tänk dig scenariot att du råkar komma över några härliga lådor Alladin till ett lågt pris efter nyår. Äter du inte upp pralinerna med mörk choklad då?:unsure:
|
Jo... det är klart.. Tänkte inte på det. :blush:
Minns du när jag gjorde det? |
Citat:
|
Stämmer gott. Mogen och fin var den. :)
|
En tallrik pasta. Börjar tröttna på spagetti och ketchup nu. :( Måste handla...
|
Citat:
|
Huff. Jag käkade risgrynsgröt nyss. Änglamarks ekologiska, färdig på korv.
Ekologisk eller inte smakade den skitilla. :tunga: Finns det någon färdig risgrynsgröt som är god? Jag har då inte lyckats hitta någon... |
Korv med mos och bostongurka.
|
Eftersom jag befinner mig ditt i en stuga med vedspis så tänkte jag halstra fisk till middag. Närmare bestämt sik. Det kommer nog att bli riktigt gott.
|
Wienerschnitzel, på Mannfreds. Bäst i stada. Affärslunch rules.
|
Citat:
|
Citat:
|
Till middag blev det en specialare: Kycklingfile med potatistärningar, wokgrönsaker och rismix tillagat i ugnen och sedan en färsk tomat att lägga på tallriken Det var jättegott och rekommenderas varmt för det är så enkelt att laga. Lägg allt utom tomaten i en folieform, in i ugnen på 200-225 grader i ca 35-40 minuter, rör om potatisen och grönsakerna lite så att de blir varma runt om och sedan är det bara att ta ut formen ur ugnen, dit med tomaten och äta direkt ur formen för att spara på disken :)
|
Spenat och skinka. Till matlådan i morgon blir det spenat och lax. Spenat är gott.
|
Jag har ätit en 150g hamburgare och två korvar med bröd. Alldeles strax så tänker jag äta en tallrik mognad potatisgratäng med fläskfilé och ett par varmkorvar till.
|
HAMBURGARE! Jävlar vad längesen jag åt det.
Här blir det spagetti med ketchup. Nam nam... :( |
Citat:
Nu blev jag sugen på spagetti och köttfärssås bara därför, jag tror jag ska springa in och köpa en burk köttfärssås när affären har öppnat :feedme: |
Inga pengar, ingen sås. :(
|
Igår åt jag chokladpudding för första gången på säkert tio år. Riktigt krämig och brunt smakrik, hade nästan glömt hur gott det är :)
|
Chokladpuddig is the shit (i dubbel bemärkelse).
Tyvärr blev det ingen palt uppe i norr, för jag var inte sugen. Det är i det närmaste katastrof. :| |
Värmer upp lax och ris sedan i lördags (tror och hoppas jag), det får bli lunch.
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson